Musical Culture of the Bohemian Lands and Central Europe before 1620
330 Kč
Sborník příspěvků z mezinárodní muzikologické konference, kterou organizoval Ústav hudební vědy FF UK v Praze v roce 2006.
Skladem
Popis
Příspěvky z mezinárodní hudebněvědné konference, která se konala v roce 2006 v Praze, se zamýšlejí nad tím, jakou roli hrála střední Evropa v evropské hudební historii. Jednotlivé studie se zabývají prameny, notací, repertoárem, hudbou ve společnosti, hudební teorií, hudebními nástroji, vztahem hudby a liturgie a hudby a výtvarného umění v širším kontextu hudební kultury středověku a renesance.
Jednotlivé příspěvky:
Eva Veselovská: Mittelalterliche Notationssysteme der neuentdeckten Fragmente aus der Slowakei. Zuden neuesten Entdeckungen mittelalterlicher Fragmente mit Notation aus der Universitätsbibliothek in Bratislava
Jana Kalinayová-Bartová: The Symbolism and Reality of Musical Motifs in Wall Paitings at Martinček: Did They Play the ala in Slovakia?
Michael Bernhard – Martin Horyna – Claire Maître – Elżbieta Witkowska-Zaremba: Late Medieval Music Theory in Central Europe and the Johannes Hollandrinus Tradition
Ewa Bielińska-Galas: Graduale magnum im Kontext des mittelalterlichen Meßoffiziums in Polen
Jan Ciglbauer: Wolfenbüttel, HAB, Cod. Guelf 30.9.2: ein neues Bohemicum (?)
Jurij Snoj: The Glagolitic Chant Fragment from the National and University Library in Ljubljana
Milada Studničková: Die Ikonographie der historisierten Initialen in der Handschrift Vesperale et Matutinale der Stadtbibliothek in Zittau
Martin Kirnbauer: Musiksammler als Bibliophile: Ein Vergleich von Hermann Pötzlinger und Hartmann Schedel
Peter Wright: The ‘St Emmeram’ Mensural Codex (Munich, Bayerische Staatsbibliothek, Clm 14274): Introduction
Ian Rumbold: The ‘St Emmeram’ Mensural Codex:: A Progress Report
Bernhld Schmid: Der Mensuralcodex St. Emmeram und Trient 92-I: Konkordanzen im Vergleich
Jaap van Benthem: Ein Pange, lingua unter der Tarnkappe
Paweł Gancarczyk: The Strahov Codex and Its Habsburg Connections: The Case of Nicolaus Leopold Codex
Jiří Matl: Paulus Paulerinus, Liber viginti arcium: Bemerkungen eines klassischen Philologen zu einer Edition
Martin Horyna: Der Tractatus de musica im Cod. N 51 der Bibliothek des Metropolitankapitels in Prag
Lilian Pruett: Renaissance Central European Sources: Their Scribes, Repertories, and Dissemination
Vladimír Maňas: Neue Beiträge zur den Literatengesellschaften in Mähren
Izabela Bogdan: Hymnbooks of the Bohemian Brethren as a Sign of Cultural Transfer from Central to Northen Europe: The Bohemian Lands – Great Poland – Prussia
Eleanor Jane Roper: Caspar Othmayr’s Symbola (1547) for the Septemvirat of Nuremberg
Agnieszka Leszczyńska: Some Remarks on the Ms. vok. mus. i hs. 76g of the University Library in Uppsala
Marta Hulková: Ein Musikkonvolut aus der Lyzeumsbibilothek in Kežmarok (Käsmark)
Thorsten Hindrichs: ‘Di longa mano apparechiarsi per venir a residente’? Reconsidering Filippo di Monte’s Longing for Retirement at Cambray
Marc Desmet: ‘Quod vitae sectabor iter?’ A Case Study of Iteration Processes in the Music of Jacobus Gallus
Thomas Napp: Musikalische Transferprozesse zwischen Prag und der Oberlausitz um 1600 (mit einer Rückdatierung der Newen Deutschen Lieder des Christoph Demantius)
Magdalena Walter-Mazur: Corona harmonica (1610) von Johann Christoph Demantius: „Imitatione della natura“ und musikalische Rhetorik am Anfang des 17. Jahrhunderts
Soňa Frýdlová: Der Prager Exemplar von Tabulaturbuch (Straßburg 1607)
Francesco Rocco Rossi: Riflessioni e critica testuale in margine al mottetto Jubilate Deo … servite di Marenzio in un ’intavolatura conservata a Varsavia
Irena Bieńkowska: Religious Works of G. B, Cocciola: The Topography of Sources
Další informace
Hmotnost | 660 g |
---|---|
Rozměry | 165 × 240 mm |
Editor | |
Nakladatel | |
ISBN | 978-80-86791-51-7 |
Edice | |
Místo vydání | Praha |
Rok vydání | 2011 |
Počet stran | 336 stran;17 barevných a 98 černobílých obr. a faksimile |
Vazba | Vázané |
Jazyk | angličtina, italština, němčina |
Období |